onsdag 23 juni 2021

 Nu är det längesen jag lade in något nytt i Bloggen,  även fast jag har sytt en del har det inte blivit utav att det kommit hit. Här kommer några bilder med lite blandade saker.

En solhatt i Tildatyg, ett bra mönster som jag hittade på You Tube Made Making



Så här ser den ut på mig




En liten förvaring till min svägerska


En praktisk ölkasse som jag sydde till min brors födelsedag, tips från Christinas sytips på YouTube där hon gjort en vinkasse med fastsatt avdelare, jag gjorde med löstagbar avdelare där jag använde Fast2Fuse, i övriga kassen tog jag Stiff/Stuff, blev stabil och bra.



Liten axelremsväska som blev present till min väninna Anita i svart/grått tyg, mönster Kerstin i Bjuv



En quilt-along som vi hade i Öresundsquiltarna i maj, än så länge är bara toppen klar



Stora "Projekt-bagen" från By Annie, där förvarar mina Log Cabinblock som så småningom ska bli ett nytt överkast.

Får önska er alla en trevlig Midsommar!

Kram Catarina




4 kommentarer:

Annika sa...

Så mycket trevliga saker. Glad Midsommar! Kram Annika

Barwitzki sa...

Mange hilsen til deg ... du har sydd så mange vakre ting. Vi trenger virkelig sommerhatten nå. God idé, kanskje jeg burde sy en også :-))
Jeg har det på samme måte, jeg har nesten ikke tid til å legge ut alt i bloggen ... men det er ikke så ille ... Jeg tror det viktigste er å lage et fint innlegg i ny og ne.
Takk for bildene dine ... godt sydd ... veldig bra.
God sommer fortsetter. Kos deg.
Klem fra Viola

RandiT sa...

Så tøff hatt, og med sterk sol er det fint med en solhatt. Flaske -vesken var smart. Og lekker veske. Den likte jeg godt. Passe stor. Quilt-along-blokken din er flott, skal det bli duk? Fin prosjektbag også. Så mye fint du har sydd! Ha en fin sommer videre👍

Birthe Marie sa...

Så flott solhatt! Godt å ha noe på hodet når sola blir for varm. Du har sydd så mange fine og praktiske gaver. Takk for ideene du deler! Fortsatt god sommer!