söndag 14 mars 2021

Scraps

 Mycket scraps (småbitar) blir det när man håller på att sy i lapptäcksteknik och något vill man ju göra med dessa småbitar och det behöver ju inte vara kviltar. I höstas sydde jag ihop 2" bitar till block och bestämde att jag skulle sy en gardinkappa till arbetsrummet där jag sitter och syr. Jag fodrade inte den utan köpte tyll som jag har på baksidan. När jag hade fått upp gardinen såg jag att min symaskin (som står precis nedanför gardinkappan) var i behov av ett nytt överdrag och jag hade block över så nu är det också klart. Om det syns i scrapsburkarna, nej inte har det försvunnit så mycket!






Ser lite annorlunda ut när dagsljuset kommer in.

 


Länkar till Oh Scraps och Bambi syr

Kram Catarina


10 kommentarer:

The Joyful Quilter sa...

Fantastic valance and sewing machine cover!! Enjoy the colorful additions to your sewing room.

Sylvia@Treadlestitches sa...

You are right, scraps are not just for quilts! I love your curtain and machine cover, they really brighten up the room.

Katarina sa...

Så passande och fint du fick det i syrummet! Roligt att förnya/förändra ibland!Kram Katarina

Cynthia Brunz Designs sa...

Your scrappy curtain is perfect for the sewing room. Thanks for sharing with Oh Scrap!

Annika sa...

Så fint i syrummet. Kram Annika

Kerstin sa...

Härliga projekt du har gjort! Och bra när man kan använda från scrapsen.
Kram Kerstin

Immi sa...

Vilket härligt set, och vilket bra tips att sy gardin av rester, tack för det! Kram Immi

Viveka sa...

Så jättefin gardin och symaskinsöverdrag.

Vicki in MN sa...

I love your curtains and your sewing machine is right in style!!

Birthe Marie sa...

Jeg ser det er en stund siden du postet dette innlegget og det har gått meg helt forbi. Så herlig gardin og symaskinstrekk! Fantastiske scraps prosjekter. Syns det er så spennende når en syr sammen mange forskjellige små kvadrater, og en kan sitte og se på og minnes, og kjenne igjen stoffer som ble kjøpt til diverse andre prosjekter tidligere.