lördag 17 juli 2021

Hemma från vår "Road Trip"

 Igår kväll kom vi hem från vår veckolånga rundtur i Sverige. 

Dag 1: Vi började med att köra till Kungsbacka för att spela golf och övernattning i Mölndal.

Dag 2: Tog E 20 mot Örebro, Västerås och sedan vidare till Gävle där nästa övernattning var.

Dag 3: Från Gävle tog vi lite mindre vägar till Söderhamn (där sambon är ifrån), vidare till Höga Kusten bron och målet var Örnsköldsvik där vi bokat övernattning.




Dag 4: Spel på Veckefjärdens golfklubb, som tyvärr visades vara, till att börja med, en mycket kuperad bana så efter 9 hål bröt jag dessutom var det väldigt varmt, väntade in sambon med att läsa i min bok jag hade lånat, Där kräftorna sjunger (mycket bra). Sen fortsatte vi mot Vilhelmina, där vi bodde på Vilhelmina hotell, ibland får man ta det som finns och gilla läget. Men vi hade en fantastisk utsikt när vi åt frukost dagen efter.


Dag 5: Nu var det dags att köra Vildmarksvägen över Stekenjokk mot Gäddede och Strömsunds och slutmålet var Östersund. Lite snö låg det på fjällsidorna.


Vi stannade till vid Tre-stegs-forsen, som var jättefint. Man passerar ju väldigt många vattendrag
under en sådan här resa. Men inte en endaste ren såg vi.


I Östersund stannade vi två nätter.

Dag 6: Nu var det dags för tredje rondan golf på Östersund-Frösön golfklubb. Då jag har spelat på denna banan vid ett par tillfällen tidigare bestämde jag mig för att hyra golfbil denna gång.

Dag 7: Blev inte så lång resa denna dag då vi bara skulle till Bollnäs och besöka sambons bror och svägerska, vi träffas ju inte så ofta, därför är det roligt när vi kan ses. På eftermiddagen åkte svägerskan och jag in till Bollnäs för att shoppa lite. 

Dag 8: Kl 9 var vi klara att sätta oss i bilen för att köra hem till Helsingborg och efter 11 timmar var vi hemma, vi hade naturligtvis stannat ett antal gånger för att pausa, 75 mil är ju en bit att köra.

Kram Catarina


2 kommentarer:

Annika sa...

Så härligt att ut och röra på sig. Kram Annika

RandiT sa...

Deilig å være på tur , late dager og sommer på sitt beste. Og sysle vi med det vi liker best å gjøre 😉