måndag 18 maj 2020

En grön duk

I mars hade Butiken Annalundas Kreativa tråd en sy tillsammans som Eva/Bambi gjort mönster till och som jag gjort klar under helgen. Storlek ca 50x50 cm, frihandskviltad efter bästa förmåga.



Har även börjat sy  Log-Cabinblock som jag skrev om i mitt förra inlägg, 8 st har det blivit veckan som gick. Har bara satt upp dessa på min "designdörr" lite hur som helst. Fortsättning följer ...........



Länkar till Bambi syr med sin Quiltglädje och hennes Visa och Berätta

Kram Catarina


8 kommentarer:

Kerstin sa...

Underbart söt duk! Med underbar kviltning!
Så fina block!
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Underbar duk och så fint kviltad!!
Dina Log-cabin block är så vackra. Har du storleken färdig i huvudet ?Alltså på ett färdigt arbete.Kul att se fortsättningen.
Kram Gudrun

Turid sa...

Nydelig stjernequilt.

Annika sa...

Härlig duk och fantastisk kviltning. Kram Annika

Katarina sa...

Somrig och fin duk! Tycker du har varierat kviltningen så fint! Visst är det skoj att variera den?:-)) Härligt med log cabin. Det var så länge sen jag sydde det, börjar bli lite sugen..... kram Katarina

RandiT sa...

Kjempefin duk.. Så fint quiltet.

Eliot syr sa...

Så fin den gröna duken är. Superfin quiltning. Ha det gott i sommarblåsten.

sytanten-Gunilla sa...

Du blir bara bättre o bättre på frihakndskviltning, snygg duk.

Så fina log cabin-block i milda färger. Ser fram emot vad du gör med dem!
kram
Gunilla