onsdag 6 maj 2020

Många remsor!

Över en månad har gått sedan jag gjorde ett inlägg i bloggen, sytt har jag gjort men inget som jag visar i nuläge. Däremot har jag satt igång med ett nytt projekt då jag vill sy ett överkast till vår dubbelsäng, man behöver förnya sig ibland och därav överskriften. Tanken är att jag ska sy Log-Cabin block och till det går det ju åt en mängd remsor och jag ska i första hand använda mig av tygerna som jag har hemma, hur det nu går återstår att se. Den lilla kvadraten som är i mitten blir den här:




och nedanstående bild är de remsor jag hitintills skurit till, ja jag börjar i alla fall med dessa.

Lite bilder  kommer jag att lägga ut (om jag blir nöjd) efterhand!

Länkar till Eva Bambi syr med sin Quiltglädje och hennes Visa och Berätta


Kram Catarina

6 kommentarer:

Kerstin sa...

Spännande! Låg Calvin är ett supertrevligt block och blir så snyggt i en kvilt.
Lycka till med kvalitén!
Kram Kerstin

Annika sa...

Ska bli spännande att se. Log Cabin gillar jag. Kram Annika

Gudrun sa...

Ser med spänning framemot bilder på ditt arbete. Log cabin är så vackert.
Kram Gudrun
-som är jätteless på denna corona tid.Hörde Giesecke säga att vi alla kommer att bli sjuka.Lika bra att dra något gammalt över sig???:-((

Katarina sa...

En härlig början! Det gäller att se till, att man har projekt på gång i denna annars så trista Coronatid. Log Cabin är så härligt, hoppas på fler "avsnitt" i din sömnad! Lycka till! kram Katarina

RandiT sa...

Du er dyktig, forberedelser er viktig og på log cabin er det jo en nødvendighet. Delikate farger.

Birthe Marie sa...

Så spennende! Vi trenger noe nytt iblant, eller vi kan ha to sengetepper slik at vi kan bytte på innimellom. Lykke til! :-)