lördag 17 december 2022

Några nysydda saker

 Ser att det var över en månad sedan jag skrev något på bloggen, några saker har blivit sydda den senaste tiden och här kommer bilder:

Först ut är en project bag, mönster By Annie och som jag sydde till julklappsutdelningen på Gåskviltarnas julfest.


De här tygerna fick jag från julklappsutdelningen.

En flätad duk som Gunn på Skärmstugan visade oss hur vi skulle göra på ett av höstens möte med Gåsakviltarna.

En förvaring i mönstret Sy på vadd, julklapp till min frissa!

Årets julduk med tillhörande underlägg, som precis har blivit färdiga.


Kviltningen!


Kram Catarina

2 kommentarer:

Birthe Marie sa...

Så mye fint du har lagd! Jeg måtte se nærmere på den flettede brikken. Den så spennende ut. Flott juleløper og brikkene som hører til. Fine gaver også, både prosjektmappen og gaven til frisøren. Frisøren din er heldig som får så fin julegave fra deg. Ønsker deg en gledelig jul!

Kerstin sa...

Så mycket fint du har sytt! Och härliga tyger du fick.
Jag har lite "svårt" att hitta symaskinen just nu.:) "Glöden" att sy har falnat lite.
Önskar dig en riktigt GOD JUL!
Kram Kerstin