torsdag 3 november 2022

Dukar och Syhelg

 Det har nästan gått 4,5 månad sedan jag har lagt ut något nysytt, mycket pga min brutna axel som jag gjorde den 13 juli och innan jag kunde börja sy igen gick det nog ett par månader.

Två stycken dukar har jag sytt, den ena i höstfärger där jag använde en charmpack som funnits på hyllan ett tag och jag gjorde även en lite pumpa, inspirerad av Immi. Mönstret är halva hexagoner där jag använt Hex n more-mallen.




Den andra duken sydde jag i scraps, sydde runt en Pentagon.


Jag har även varit på syhelg på Nyckelbo i Laröd i början på oktober. Vi var 18 st och vi sydde från morgon till kväll. Jag fortsatte på det blivande överkastet i Log Cabin (bild finns i ett tidigare inlägg) och nu gjorde jag bården runt om och som består av s k pianotangenter. Nu har jag kommit så långt att jag kan börja lägga ihop det med vadd och baksida, jag gör det i 4 sektioner och syr sedan ihop dessa med quilt-as-you-go-metoden.












Kram Catarina

3 kommentarer:

Katarina sa...

Härligt att läsa att du verkar så pass återställd så du kan sy igen! Roligt att se de fina löparna du sytt samt bilder från er syhelg! Kram Katarina

Annika sa...

Så mysigt med syhelg. Skönt att du är återställd. Kram Annika

Gudrun sa...

Härligt att du nu kan sy igen och så fina saker du sytt!!!Fina bilder från symötet också. Ha en fin helg. Kram Gudrun