tisdag 23 februari 2021

Sylvia´s Bridal Sampler....

Ja, så heter förlagan till dessa block jag sytt i denna kvilt. Vet att många har sytt denna samplern och och som består av 140 block, men jag nöjde mig med 50 st och 49 har jag satt ihop till denna väggbonad. Storleken på blocken är 6"x 6" (15x15) cm). Blocken påbörjade jag 2008-2009 och det var min väninna Gunilla Winsnes som inspirerade mig till detta, själv sydde hon alla blocken + 4 till ett stort sängöverkast.

Blocken låg klara i några år eftersom jag inte visste vad jag ville göra med dem, men så jag besööt mig för att göra en väggbonad. Många av blocken är handsydda och något block innehåller 71 små tygbitar. Jag har även handkviltat den och det har ju också tagit ganska lång tid, men nu är den klar och upphängd! 





Bilder på handkviltningen men tyvärr syns det inte så bra.




Kram Catarina

4 kommentarer:

Annika sa...

Helt underbar. Kram Annika

Katarina sa...

Fantastiskt fin, den pryder verkligen sin plats! kram Katarina

Kerstin sa...

Än en gång den är underbar!! Så supersnygg på din vägg!
Hm, inte tänkt på att man behöver ju inte göra alla blocken. :)
Ska kanske nöja mig med dom jag har så kanske den blir klar någon gång. :)
Kram Kerstin

Birthe Marie sa...

Gratulerer med ferdig quilt! Den er fantastisk fin, både blokkene og håndquiltingen! :-)