onsdag 17 februari 2021

Little Poppins väska

 Poppinsväskor har varit ganska populära att sy de senaste åren och även jag ville testa att sy denna. Har sett den i olika storlekar men ville ha en i mellanstorlek och denna blev 13 x 12 x 9". Tygerna, både till insidan och utsidan hade jag hemma, även vadden Soft&Stable. Till bottenplattorna använde jag 72F Pellon, blixtlåset är från By Annie som jag köpt vid tillfälle. Hade även mycket hjälp av Quilt Passions videor på YouTube, då det inte alltid är så lätt att följa ett mönster på engelska. 

Sydde även en liten necessär i samma tyg, som jag kan fästa med en kabinhake i väskan.

Här kommer lite bilder:


Framsidan med ficka


Baksidan


Fickorna inuti syns väldigt dåligt



Lilla necessären


Kram Catarina



5 kommentarer:

Annika sa...

Jättesnygg. Kram Annika

Lucyna Drozłowska sa...


Ta torebka jest naprawdę super , razem z kosmetyczka stanowią piękną całość.

Katarina sa...

Åh så härlig väska och necessär! Den modellen hade jag tänkt börja med också, men så trängde sig en viss linjal(Hex N More):-)före kram Katarina

Barwitzki sa...

Fantastisk ... flott veske!!! Jeg liker størrelsen, designet og stoffet ditt er veldig interessant ... glidelåsen er også veldig viktig.
Du er sikker på å ha mye moro med vesken din. Sydd flott. Jeg har glad å se.
Snill hilsen til deg ... ha en fantastisk helg.
Viola

Birthe Marie sa...

Åh så fin veske! Helt perfekt, både design, farger og stoff. :-)