söndag 13 september 2020

Not the Grandmothers Flower Garden

 Äntligen har jag fått denna quilt klar och jag tror den kallas "Not the Grandmothers Flower Garden. Det är några år sedan jag började på dessa hexagoner av av scraps från batiktyger, bastyget, bårderna och bakstycket är inte scraps. I sommar bestämde jag mig för att göra denna klar och under tiden vi bor i vår evakueringslägenhet har jag kviltat den och fått på bindingen. Om jag räknat rätt innehåller kvilten 1593 st hexagoner i storlek 3/4" och storleken på kvilten ca 116 x 150 cm (46½ x 59") och maskinkviltad. Här följer bilder:







Kram Catarina


9 kommentarer:

Katarina sa...

Jättefin! Känns så "rätt" denna årstid, somrig och med lite höstinslag i färgerna. Hoppas du har något mer att ta till innan ni får komma tillbaks till er lägenhet:-))kram Katarina

Paula sa...

I love your quilt! I'm currently piecing the same design in bright batiks and was unsure of how I wanted to "straighten" the edges. I really like the single colored hexagon between the diamonds and will go with that before beginning my borders. This is the first diamond quilt, but I also made a traditional grandmother's flower garden that I've been hand-quilting. Thank you for sharing your quilts.

Cynthia Brunz Designs sa...

Your quilt is beautiful! Thanks for sharing with Oh Scrap!

Annika sa...

Den är underbar. Kram Annika

Kerstin sa...

Än en gång den är underbart vacker!! Och vilket jobb du gjort! Härligt att den blev klar!
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Så vacker!!!!Vilket fantastiskt jobb och nu kan du glädjas över ha ett jättevackert täcke.
Kram Gudrun

sytanten-Gunilla sa...

Men vilket mästerverk!
Så mild och fin i färgerna. Hoppas du har användning för den någonstans eller blir det en present?
kram
Gunilla

Viveka sa...

Vilken underbar kvilt, ett otroligt arbete.

Eliot syr sa...

Vilket jobb du lagt ner på denna. Ibland är det bra att bli evakuerad eller satt i karantän för då hinner man mycket. Ha en skön dag!