lördag 29 november 2014

Meretes Julgåta 2014

Då har jag gjort klart 2014 års Julgåta.  Färgerna på bilden har inte blivit som de ser ut i verkligheten, de gröna tygerna är betydligt grönare, men det är inget att göra åt. Gjorde vissa förändringar av tygvalet och blommorna ändrade jag placering på, satte även på en tittkant för att ljusa upp duken lite. Om ni vill se hur originalet skulle vara kan ni gå in på Meretes blogg här och scrolla ner en bit.



Nu ska jag försöka ta tag i lite mer julrelaterade syalster men tiden rusar iväg  så fort, tycker inte jag hinner att sy så mycket som jag skulle vilja och imorgon är det ju redan 1:a advent och då är det dags att äta lutfisk. Adventsstakarna är i alla fall på plats och lyser fint i mörkret.

Kram Catarina

9 kommentarer:

Gunilla K sa...

Den blev ju jättefin. Visst är det svårt att få rättvisa färger.
min julgåta är på g, men har jobbhelg så den kommer när det lugnat sej.
kram o trevlig advent till dej. Gunilla

Gunilla sa...

Den blev ju fin och inte behöver man sy efter förlagan. Här blir det ingen gåta, tiden räcker inte till.
kram

Bibbi sa...

Du är redan igång med julen du och fint blev det! Man får ändra när man känner för det och färgerna blir ofta lite som de vill i kameran!
Ha en fin advent!

Birthe Marie sa...

Fint resultat! Det er så greit at vi kan endre ting slik vi syns gir best reultat. Kjenner meg igjen i at dagene går fort, og spesielt nå fram mot jul. :-)

Kerstin sa...

Så härlig den blev!
Kram

Gudrun sa...

Härlig tolkning av julgåtan du gjort.Kul med alla variationer och att vi tolkar efter eget huvud:-))
Trevlig första advent.
Kram Gudrun

Quilt och Söm sa...

Din julgåta blev jättefin! Trevlig Advent!
Kram Heléne

elis abet sa...

Mycket fin och kul att se att alla gåtor blir så annorlunda
Hälsn ELisabet i JÄrfälla

Eliot syr sa...

Verkar kul med julgåta och din blev jättefin. Ha en trevlig dag.