måndag 23 september 2013

Skärmatteväska

För ett antal år är det sedan köpte jag ett mönster hos Kristina på Quiltbiten på en skärmatteväska och nu har den blivit klar. Eftersom den stora skärmattan (45x60) får plats är den ju ganska stor, men det kan vara bra att ha en sådan stor väska vid tillfällen när man ska frakta tyger eller kviltar. Väskan har bra fack för diverse linjaler och mallar. Den var inte helt lätt att sy då det är ganska mycket Vildona och vadd 20/80 och några tyglager och vid ett tillfälle när jag kviltade råkade övermataren lite illa ut, men den kunde jag fixa till efter haveriet. Eftersom det blev så tjockt använde jag mig av jeansnål nr 100

I våras hade jag tur att vinna trevliga tyger hos Dollan Design när hon hade en "Give away" och dessa motivtyger passade alldeles utmärkt till väskan.

Idag startar Eva-Bambi en ny länk för Visa och Berätta och då passar det utmärkt att jag länkar till hennes sida.



Så här ser ena sidan ut.



Så här ser andra sidan ut me två fickor.


Sett från sidan.

Undersidan har jag försett med väskfötter.

Här syns fickan för skärmattan och en lång linjal, sen finns det även två fickor på motstående insida.

Kram Catarina

13 kommentarer:

evaj sa...

Förstår din nya och fina väska åker till Förslöv på torsdag.
Tack för att du länkar till mig idag!!Bambikram

eva sa...

Åh, vilken toppensnygg väska du har gjort och med bra utrymme för det mesta som man behöver ha med sig. Så läckert med de skarpa orange detaljerna!
Kramisar

Gudrun sa...

Så läcker,praktisk och välsydd väska. Får du med all säkerhet stor användning av.
Kram Gudrun

Birgitta i Gävle sa...

Vilken superläcker väska du har sytt -och så fint "arbetad" den är-

Kerstin sa...

Jättefin väska du har sytt! Praktisk med alla fack o fickor, och stor nog till skärmattan!

Gunilla sa...

Vilket mästerverk Din skärmatteväska blev! Grattis!
kram

Katarina sa...

Så välsydd och fin den ser ut! Det svart/vita tyget som ramar in bilderna på ena sidan blev pricken över i, tycker jag! kram Katarina

Bibbi sa...

Det är en bra modell på din nya väska... de mönster jag sett så platta och rymmer inget annat än mattan. Snygg och välarbetad är den och du kan känna dig väldigt nöjd!
Kram

Dollandesign sa...

Jag blir glad när jag ser att Du sytt och använt tygerna som Du fick. Att sy en skärmatteväska med bland annat de tygerna blev mycket lyckat, tycker jag.
Modellen av väska ser rymlig och praktisk ut. Ett mönster som jag blir lite nyfiken på när jag ser Din skärmatteväska.

Dollandesign


elis abet sa...

Oh, vilken fin väska och praktisk är den också.Har också sytt en sån , för väldigt länge sedan.Den blir inte så mycket använd, för det är inte så ofta som den stora mattan får följa med, men ibland så och då är det mycket bra.
Häls, Elisabet i Järfälla

Annika sa...

Jättesnygg skärmatteväska. Riktigt rymlig. Kram Annika

Kerstin sa...

Snygg skärmatteväska du sytt! Kram kerstin

Ateje Quiltabritt sa...

Jättefin skärmatteväska. Finns det beskrivning till den?
Kram Ing-Britt