tisdag 25 juli 2023

Nytt överkast

 För ett tag sedan blev jag klar med ett överkast sydd i Log Cabin, de flesta tygerna som jag använt fanns hemma. Överkastet är kvadratiskt och blev 250x250 cm. Jag sydde ihop rutorna till fyra sektioner som fick vadd och baksida och kviltade med raksöm, sedan sydde jag ihop dessa sektioner med quilt-as-you-go, men då fick jag flytta ut symaskinen till köksbordet där jag kunde bre ut överkastet. Sydde även överdrag i enfärgat tyg till ett par kuddar.

Här kommer lite bilder:




Baksidan


Kram Catarina


3 kommentarer:

Kerstin sa...

Så fin det kvilten blev. Härliga färger! Man blir glad när man tittar på den.
Kram Kerstin

Barwitzki sa...

Herlig :-))) Jeg liker veldig :-)))
Ett jättebra jobb du har gjort... grattis.
Underbara tyger och ett underbart mönster, jag är överlycklig.
Njut... det är underbart.
Många hälsningar till dig från Viola.
Jag önskar dig en trevlig helg.

Eliot syr sa...

Hej Catarina!
Saknar dig på våra möten. Du syr också fina saker och än en gång grattis på 80-årsdagen, såg gott och trevligt ut. Ha det så bra! Kram Karin