torsdag 9 december 2021

Fler förvaringar

 I gruppen KviltGlädje där jag är medlem, kom det önskemål att vi skulle sy något tillsammans och jag föreslog då att vi kunde sy en necessär som man syr direkt på vadden. 

För ett par år sedan gjorde jag mönstret som vi sydde tillsammans med medlemmarna på Gåsakviltarna och det finns även med i Rikstäckets tidning nr 126.

För att visa lite olika moment passade jag på att  sy en ny och gjorde den lite större än mönstret.


Jag har haft en panel liggandes några år av Loraliedamer så det fick bli en liten påsväska, som är lagom för en stickning t ex.

Ena sidan och


andra sidan.



Till min frisör sydde jag den här necessären som julklapp och hon blev jätteglad för den.


Kram Catarina

3 kommentarer:

Gudrun sa...

Så vackra saker du sytt Catarina!Sättet att sy neccesärer med scraps gillar jag och använder ofta.Påskväskan är ju supersöt!!Precis det mönstret som du använt till lilla necessären är riktigt bra.Vilken underbar julklapp!!
Så kreativ du är!!!

kram Gudrun

Eliot syr sa...

Mycket trevlig förvaringar och så användbara. God Jul och Gott Nytt år.

Barwitzki sa...

Du sydde vakre vesker ... jeg liker den første spesielt og den andre er også morsom og til slutt den vakkert nøyaktig sydde, jeg kan godt forestille meg at du ga en enorm glede.
Mange hilsener til deg. God advent fortsetter.
Viola
p.s. jeg elsker vesker sy :-))