måndag 18 januari 2021

Hjärtebonad mm

 För ett par år sedan var jag tillsammans med Gåsakviltarna på utflykt till Sprätthönsens utställning och därefter besökte vi Tyger & Ting, då de fortfarande hade kvar sin affär. Det blev ju en del handlat och bl a köpte jag deras mönster "Hjärtan på tråd" som har några år på nacken men vad gör det, när man gillar mönstret. Nu har jag blivit färdigt med bonaden och så här blev den och jag är mycket nöjd med mitt färgval och kviltningen.


Närbild på kviltningen



Min dotter ville jag skulle sy en "scranch sac" åt henne och efter lite letande på Pinterest hittade jag ett mönster och så här blev den



Men då jag tyckte den blev lite sladdrig sydde jag även en vanlig necenssär till henne


Men riktigt glad var hon inte för dessa då jag hade använt rosa tyg men som jag sa till henne det är bara för din mor att sy i andra färger.

Sen har jag även stickat ett par raggsockor till käre sambon, har använt Järbo Raggi till dessa.

Kram Catarina


7 kommentarer:

Annika sa...

Jättefina saker du sytt och stickat. Kram Annika

Katarina sa...

Spelar väl ingen som helst roll om deras mönster har några år på nacken, man tröttnar inte på dem. Så passande kviltning på bonaden också, jättefin, liksom det övriga du visar upp här. kram Katarina

Eliot syr sa...

Du är inte ensam. Jag har också ett kit liggande någonstans. Fina förvaringar och härliga strumpor. Kram Karin

Gudrun sa...

Din bonad är underbar och ett mönster man aldrig tröttnar på.Så fint du kiltat och ljuvliga färger på tygerna.Förvaringarna är så läckra . Visst var det kula att sticka sockor:-))?Resultat:Blir härliga att stoppa fötterna i.
Önskar dig fortsatt skaparglädje!!

Kram Gudrun
-tack för kommentaren i min blogg!Det var då jag kom på att jag missat din blogg.

Gudrun sa...

Blev visst lite lustiga stavningar:-)))
Kram Gudrun

Birthe Marie sa...

Ditt veggoppheng med hjerter er fantastisk flott. Det gjør ikke noe om mønsteret har ligget og ventet. Vakre farger og veldig fint quiltet. Nydelig sekk og toalettveske/forvaring.

RandiT sa...

Flott med hjerter, og så mye fint du har gjort 👍🏻