onsdag 9 oktober 2019

Syhelg 4-6 okt

Över helgen var jag på syhelg i Laröd, som ligger utanför Helsingborg, alltid skönt att inte behöva åka så långt. Vi var 21 st som samlades på fredagen kl 15, de flesta var från vår grupp KviltGlädje här i Helsingborg.
Alla fick nog sytt en hel del med tanke på att både på fredagen och lördagen satt vi och sydde till långt in på sena kvällen, de som höll ut längst stängde av maskinerna vi ett-tiden.
Jag hade tagit med mig tallriksunderlägg som skulle kviltas och förses med bindingen och så här blev dessa. Har använt mig av mini-charms som legat ett tag på hyllan.

Här kommer lite bilder:



Sydde en liten väska som en av deltagarna hade gjort mönster på, lagom storlek för mobil, plånbok och nycklar. Två fickor på framsidan under locket och en blixtlåsficka bak. Tyvärr hade jag inte tillräckligt med det blå/beiga tyget så fickan baktill blev fickan beige.





Hann och sy ihop delar av en charmpack,  också den har funnits ett bra, som ska bli en löpare, där jag sedan ska använda mig av Lil-Twister.



Ett litet axplock från vår Visa & Berätta, ser att bilderna är lite suddiga tyvärr:


 Lena med sin första orm, hon hann sy en till som blev färdig innan hon åkte hem på söndagen.



 Små hexagoner

 Höstlöv



 Dresden Neighborhood x2



 Kerstins dukar


 Lil-Twister

 Snygg väska








Quilt a you  go

Omslag till anteckningsblock 





Handsydd

Kram Catarina

8 kommentarer:

Carin sa...

Härligt med syhelg och fina underlägg Catarina!
Kram Carin

RandiT sa...

Oioi så mye dere rakk sy og flotte saker 🙂

Kerstin sa...

Härliga underlägg och väska du sytt!
Och vilka underbara alster dina sykompisar gjort! Tack för att du visade.
Kram
Kerstin

Gudrun sa...

Så fina tabletter du sytt,det är kul att lägga nytt på bordet.Ni verkar ha haft så trevligt och fina saker ni visar upp.Tack för att jag fick ta del av dom.Kram Gudrun

Birthe Marie sa...

Så kjekt med syhelg og her var det mye fint du viser fra show and tell. Veldig fine saker du lagde, både tallerken brikkene og den smarte litte vesken.

sytanten-Gunilla sa...

Härligt med syhelg och att få mycket sytt. Fina bordstabletter, vilken storlek? Jag har lovat att sy till sonhustrun, därav frågan.
kram Gunilla

Katarina sa...

Kul med syhelg, och att du visar upp vad du och dina syvänner knåpade ihop!
Roligt att kunna duka på så fina underlägg! kram Katarina

Liselotte Johansson sa...

Fina underlägg. Kul med en syhelg.