tisdag 30 juli 2019

En liten förvaring

När min son var nere hos oss förra året såg jag att han var i stort behov av en typ av necessär och erbjöd mig att sy en till honom, den fick dock ej vara så stor. Nu föll det här i glömska och dagen innan han kom förra söndagen, kom jag ihåg vad jag hade lovat. Fram med tyg som var lämpligt och ett mönster hittade jag på Pinterest som egentligen var ett pennfodral, gjorde om mönstret lite grand. Den gick ju fort att sy och sonen kunde få den på kvällen han kom.
Så här blev den och här är länk till sidan Pencil pouches !

Bild på nessen: 




Länkar till Bambi syr med sin Quiltglädje


Kram Catarina

5 kommentarer:

RandiT sa...

Så fin den var 👍🏼 sånn fikk jeg lyst å sy også, for jeg har nesten ikke sydd noe i sommer. Da er det fint når noe blir fort ferdig😉👍🏻

Gunilla sa...

Fin och japanska tyger också!
kram

Annika sa...

Så fin och härliga tyger. Kram Annika

Gisela sa...

Så fin vill ha : ) kram Gisela

Katarina sa...

Den blev snygg, kul att varva lite smått med lite större arbeten ibland! Bra att du kom ihåg det i tid:-)) Och tack för länken! kram Katarina