tisdag 11 juni 2019

En liten sommarduk

Fick sytt en sommarduk med hjälp av mallen Hex-n-more, inspirerad av Karin Ekman med bloggen eliotsyr ,som flitigt använder denna . Duken blev en present till min bror och svägerska  när vi var på middag hos dem i Ljungbyhed på Svenska Flaggans dag. Tygerna hade jag på hyllan som passade väldigt bra!

Har ni inte testat mallen, rekommenderar jag er att göra det, resultatet blir bara så bra.

Här kommer bild:





Har tagit bild på min Pionbuske som just börjat blomma:



 Och på  mina nejlikor som blev en överraskning, då jag trodde att de var ettåriga.





Länkar till:   Eva/Bambi syr med sin Quiltglädje och hennes Visa & Berätta

Kram Catarina


10 kommentarer:

Carin sa...

Underbar pion och söt duk med härliga tyger!
Kram Carin

Birthe Marie sa...

Så fin duk! Jeg har ikke lilnjalen, men den må jeg ønske meg. Jeg har også sett på alle de fine dukene på bloggen til Karin. Vakre peoner, og så kjekt med nellikene som overrasket deg. :-)

Annika sa...

Jag älskar pioner. Vilken fin duk. Kram Annika

Eliot syr sa...

Kul att jag inspirerat till denna härliga jordgubbsduk. Den blev riktigt sommarfin.

Kerstin sa...

Vilken härlig sommarduk i härliga sommartyger!
Härliga blommor! Har några pionbuskar, men inga hela blommor än.
Kram Kerstin

Gunilla sa...

Linjalen har jag. Tänk om jag också skulle kunna sy en sådan fin duk!
Våra pioner har blommat i veckor redan och en del är tyvärr överblommade nu.
kram

Katarina sa...

Jättesöt somrig duk! Här ligger den linjalen fortfarande oanvänd:-)) Härligt med allt som blommar nu! Väntar på att våra pioner ska börja blomma..... kram Katarina

Gudrun sa...

Underbar sommarduk!Sydde samma till jul och den blev så uppskattad.Pioner och nejlikor-mina favoriter--så ljuvliga.
Kram Gudrun

RandiT sa...

Så fin du og ser det ble så fine hjerter. 😉 Dette må jeg se nøyere på for har den linjalen😁

Liselotte Johansson sa...

Vilken fin duk. Det var länge sedan jag gjorde något i lappteknik. Det får bli något sådant projekt i sommar. Tack för inspirationen.