måndag 25 februari 2019

Mysteriekvilt

Förra året i februari startade Öresundsquiltarna en mysteriekvilt för medlemmarna. Hur många som deltar vet jag inte, men några stycken kviltar har i alla fall visats både vid januari- och februarimötet. Jag var en av deltagarna och nu är min klar och den mäter ca 1x1 meter. 

Vi fick ett nytt mönster varje månad och på första mönstret förslag vilka färger vi kunde använda, vilket är det svåraste då man inte har någon aning vad det ska bli. Jag har använt mig utav tyger som jag hade hemma. Kvilten är delvis frihandskviltad, men på sidostyckena har jag använt en vågsöm från symaskinen.




 Närbilder på en del av kviltningen, försöker variera för att få träning!





Länkar till Eva/Bambi syr med sin Quiltglädje och hennes Visa o Berätta

Kram Catarina

10 kommentarer:

Kerstin sa...

Så fin den blev. Och viken härlig kvilten!
Kram Kerstin

Immi sa...

Tjusigt! Kram Immi

Annika sa...

Snyggt. Kram Annika

Gunilla sa...

Vilken fin kvilt!
Din frihandskviltning blir bättre och bättre. Snart tar du väl beställning?
kram

Gudrun sa...

Så vacker kvilt du sytt och du har valt mycket vackra tyger. Jag gillar bla tulpanerna som sticker upp både på kvilten och snart i rabatterna.
Jättefin kviltning och visst är det kul att sy olika mönster.
Kram Gudrun

RandiT sa...

Så morsomt med mysteri quilt og så mange forskjellige blokker. Liker det veldig godt🙂

Katarina sa...

Lite annorlunda mysteriekvilt, härligt mönster. Och så fint du har varierat kviltningen. Ett mycket lyckat resultat! kram Katarina

Unknown sa...

Så finn det blev!!! Färgerna är så glada man får en sommar känsla. Det måste vara svårt att lyckas som du gjorde med tanke att man vet inte vad det blir, så jag är väldigt imponerat. Kram Monica

Carin sa...

Rolig mysteriekvilt och vilken fin kviltning!
Kram Carin

Eliot syr sa...

Den blev riktigt fin. Jag får väl ta itu med min också. Ska "bara" sys ihop och quiltas.