måndag 10 december 2018

Julduk av minicharms

Har sedan länge haft en förpackning minicharms från Moda, Tole Christmas, som nu fick komma till användning till den här lilla löparen. Hittade ett mönster på Pinterest som www.aquiltinglife.com hade gjort och som gick fort att sy, dessutom fick jag användning för mina nya quiltmallar när jag skulle frihandsquilta. Storleken på löpare är 9x25".







 De här quiltmallarna använde jag, dels den som följde med specialpressarfoten från Westalee  och dels Squiggymallen av Angela Walters   Tyckte inte det var helt lätt, men som man säger, träning ger färdighet. På bilden finns även pressarfoten.


                                     
                                    Här har jag använt toppen  av Squiggy-mallen



och här har jag använt mallen från Westalee som följde med pressarfoten.




Länkar till Eva/Bambi syr med sin Quiltglädje och hennes Visa & Berätta

Kram Catarina

11 kommentarer:

Birthe Marie sa...

En flott juleløper, og så fint du har quiltet! Det ser spennende med disse quiltlinjalene.

Annika sa...

Snyggt. Kram Annika

Unknown sa...

Så snyggt Catarina! Jag måste ha linjalerna men tittade och dom var ganska dyra eller tittade jag kanske på fel ställe. Har du länken till dom? Tack Kram Monica

Jocelyn is Canadian Needle Nana sa...

What a wonderful runner and your quilting is special. I was so interested in that ruler...so it really works well with a quilting foot. Wonderful to know.

Kerstin sa...

Så jättefin den blev! och kviltningen är superbra!
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Så fin julduk och så fin kviltning du gjort.
Kram Gudrun

sytanten-Gunilla sa...

Vilken fin duk och vaddå öva? Du är ju proffs redan! Grattis.
kram

Giggilina sa...

Härlig och enkel samt fin quiltning kram

Katarina sa...

Så bra du lyckats med kviltningen, blev toppenfint! Har några linjaler jag med, men inte hunnit börja öva:-)) kram Katarina

Denise sa...

Nice quilting. One day I hope to be proficient with rulers.

Eliot syr sa...

Jättefin quiltning. Dessa linjaler måste jag prova någon gång. Verkar kul och så blir det så fint. Trevlig jul.