måndag 9 december 2013

Familjefoto

Nu börjar tomtefamiljen få bråda tider men ett familjefoto hann de med. Mönstret är ifrån Rikstäckets tidning nr 88/2010. Roliga att göra och fort gick det att få dem färdiga.


En julduk till något bord alt. att lägga i brödkorgen. Trodde jag skulle kunna använda mig av 9 graders linjalen men jag fick justera bitarna så det bildades en rund cirkel. Efter det  har jag köpt en linjal för Dresden plate och som kommer till användning, är i alla fall min förhoppning.

Eftersom det är måndag hos  EvaJ/Bambi där hon har sin Visa och Berätta länkar jag till henne.



Nu  åter till köket och lussebullarna som väntar på att bakas ut!


Kram Catarina

11 kommentarer:

Gunilla sa...

Härliga tomtar som verkar fått mycket gröt!
Duken blev fin, för fin för brödkorgen!
kram

Kerstin sa...

Härligt underbara tomtar!! Och duken är såå fiinn!
Kram Kerstin

RandiT sa...

Så søte nisser:)

eva sa...

Underbar tomtefamilj du har gjort! Men vore det inte lite synd att ha den vackra duken i brödkorgen. ;-)
Kramisar

annemarlen sa...

Så söta tomtar... och dresdenduken blev fin. Blev lite sugen på att göra en själv, som du, i jultyger :))

Ha det gott, kram till dej.

Gudrun sa...

Härlig julsömnad hos dig!!
kram Gudrun

Katarina sa...

Full fart i din tomteverkstad tydligen. Härliga tomtar och en fin duk blev det! kram Katarina

Gunilla K sa...

Vilka små söta nissar! Finns mönstret att köpa, eller måste man vara medlem?
Duken blev jättefin!
kram Gunilla

Dollandesign sa...

Åh, så många olika jultyger Du har lyckats att "få med" i Din lilla julduk.
Det var söt, tycker jag.

Dollandesign

Annika sa...

Så gullig tomtefamilj och brödduken är jättefin, klart du ska använda den och glädjas åt den!

Bibbi sa...

Jättefint alltihop! Njut riktigt gott av det hela!
Kram