lördag 1 december 2012

Höst/Julfest hos Öresundsquiltarna

....var det idag. Som vanligt var vi en massa damer, kanske mellan 70-80 st som hade träffats i möteslokalen på Folkets Hus i Limhamn. Lite snö var det på marken när vi lämnade Helsingborg men i Malmö var det barmark. Quilltex från Målilla var där med sin butik och lite grand fick jag med mig hem, bl a lite vadd, ett mönster (fr Quiltbiten) och lite batiktyg som jag trodde skulle kunna fungera till bindingen på min batikbonad men det blev lite fel, så det får jag ha till annat.




Salen var fint juldekorerad och efter en god lunch hade vi "Show & Tell" med många fina alster,.

Här är några alster som fanns framme vid podiet. 


Röda hjärtan och en 


 variant med blå hjärtan


mysig julgran, totalt barrfri

Julklappssäck, som nog var 1 m hög.


Kram Catarina

3 kommentarer:

Bibbi sa...

Vad trevligt med quilt/julfest och så många deltagare sen! Fina alster också!
Ha en fin advent
Kram

Maja sa...

Härliga kviltar!!
Vad roligt med träff med likasinnade!
kram

Annika sa...

Viss var det trevligt igår, men jag kan berätta att idag har vi snö!! Kram