onsdag 22 augusti 2012

Utflykt till Jylland

Idag kom vi hem efter 5 dagars utflykt till Jylland. Vi åkte först till Ålborg där vi bodde i tre nätter och en av dagarna gjorde vi en dagsutflykt till Skagen och åkte ut till Grenen. Tog Sandormen (syns i bakgrunden) ut till spetsen  men promenerade sedan tillbaka i vattenbrynet.

Var sedan till Skagenmuseet och tittade på P.S. Kröyer-utställningen som var mycket bra. Sen fortsatte vi ner mot Lökken och åkte med bilen på stranden nästan ända fram till Blockhus. Vi passade även på att ta ett bad i de salta vågorna, varmt och härligt.

Det blev även en runda på Åhlborgs golfbana.

Sen fortsatte vi utmed Jyllands västkust och tog den lilla färjan mellan Agger och Thyrborön. En färja som inte rymde många bilar och det var inte många centimeter mellan varje bil. Men färden tog bara 10 minuter som väl var.

Vårt mål var Schackenborg Slotskro där vi bokat in oss för två nätter. Tyvärr glömde jag ta bild Slotskroen men vi bodde förträffligt och det serverades underbar mat. Bild tog jag däremot på hur frukosten serverades. Ja, naturligtvis fick vi även bröd, the och juice till detta.

Igår blev det en golfrunda på Römö golfbana och när man spelar där går det åt mycket bollar, fanns inte ett enda hål som inte hade vatten. Jag klarade mig ganska hyggligt, lade bara två bollar i vattnet, KS betydligt fler.

En mycket härlig resa med underbart väder hela tiden och jättegod mat och bra hotellrum!

Kram Catarina

Eva sa...

Låter som du/ni har haft en underbar rundresa i Danmark.

Annika sa...

Åh vilken frukost, snålvattnet rinner kan jag berätta :-) ! Vilken härlig resa ni gjort och tur med vädret också. Kram

Gunilla.B sa...

Visst är Skagen ljuvligt!Vilken härlig tripp ni hade!

lisailysekil sa...

Å så härligt, det är något visst med Danmark och speciellt med Skagen, brukar ta en tripp dit varje år men i år har det inte blivit något.Var ju i Aalborg i samband m NQT och spelade då både på Aalborgs GK och Örnehöj som också var en mycket trevlig och otroligt kuperad bana.Nu väntar snart nya rundor i Portugal :)
Kram fr Lisa i Lysekil

Kerstin sa...

Vilken härlig resa ni haft!!!
Kram Kerstin

Gunilla , Täby sa...

Roligt att ni tog en egen semester och inte bara hade gäster. Härligt att resan var lyckad.

Gudrun sa...

Låter som en toppentur.
Skagen är så vackert och speciellt.
Kram Gudrun

Bibbi sa...

Det var allt en härlig semestertripp... vilken dröm att bo så nära kontinenten!!Ni behöver ju inte åka så långt för att komma "utomlands" Skönt ser det ut!