tisdag 27 mars 2012

Fortsättning på babytäcket.....

Nu är toppen till babytäcket klart och i storlek 85x95 cm (tyget räckte inte till mer). Måste införskaffa lämplig vadd, har bara 80/20 hemma och så har jag tänkt ha flanell på baksidan det blir mjukt och skönt för en liten en.

Här är bild på kvilttoppen (ser att jag glömt att vända på bilden):


och det här ska jag ha till lukkekanten.


Idag har vi haft ett underbart väder här i Helsingborg och då passade jag på att putsa färdigt fönsterna, påbörjades igår. Sen är det dags att börja och göra iordning min lilla trädgård, men nu ska det ju bli kallt igen så jag får väl vänta ett tag till.

Kram Catarina

7 kommentarer:

Unknown sa...

Snygg Catarina. Tyget till lukekanten kommer att passa perfekt.

Veronica sa...

Så rart o gulligt, fint lukkekanttyg!! kram Veronica

Gudrun sa...

Täcket kommer att bli ett smycke!!
kram Gudrun

evaj sa...

Är bara hur ljuvligt som helst!!!
Kram till dig

InGa sa...

Toppen ble veldig söt. Fint med lukkekant i lyseblått.

Lizzan sa...

Så söt babytopp, kommer bli jättefint med den avslutningskanten!
Kram Lizzan

Anonym sa...

Så sött det blev. Kram Anneli