tisdag 13 februari 2018

Needlecase by Annie

I höstas köpte jag mönstret, Needle Case by Annie, av  Quilt Passion och i slutet av förra veckan började jag kolla tyger i "stashen" och bestämde mig för två Tilda-tyger och ett tyg som jag köpt hos QP. QP har också gjort ett par filmer där Annelie visar (och Åsa filmar) lite olika moment när man syr den här förvaringen och som jag hade mycket nytta utav. Här är länk till filmen.


Här är förvaringen ihopvikt:




På den ena delen av förvaringen har man nålar för handsömnad och


på andra delen har man fickor för symaskinsnålar, hoppas ni förstår vad jag menar.



När jag var på Öresundsquiltarna i januari fick vi alla som var där, en påse med tre olika tyger och utav tygerna skulle vi sy mug-rugs. Vi fick naturligtvis lägga till flera tyger om ville. Jag lade bara till det gula, det fanns ett annat gult tyg med i påsen men det fick bli baksida. Bindingen skar jag på skrådden. 



Kram Catarina

Länkar till 



och deras "Show & Tell"

7 kommentarer:

evaj sa...

Härlig inspiration på Visa och Berätta måndag!!Bambi

sytanten-Gunilla sa...

De där nålförvaraingarna är ju jättebra och fina tyger du använt!
kram

Kerstin sa...

Din nålförvaring blev jättefin. Har tänkt sy det då jag precis har köpt mönstret. Vad skrev du med för penna?
Läckra muggmattor!
Kram
Kerstin

Katarina sa...

Bra att få ordning på sina nålar, och snyggt dessutom! kram Katarina

RandiT sa...

Så fint syetui! Et slikt kunne jeg tenkt meg å sy også ser jeg:) Fine mugrugs også :)

Annika sa...

Fin nålförvaring och mysig muggmatta. Kram Annika

Birthe Marie sa...

Flott og praktisk oppbevaring til nåler. Fine mugrugs også! :-)