måndag 9 april 2018

Vandrande block, UFO nr 2 är nu klart

Hösten 2012 började vi med en aktivitet i KviltGlädje och 8 st av medlemmarna deltog. Blocket som vi sydde kallas "Vandrande block" och det är nog ganska många kviltföreningar runt om i Sverige som har haft denna aktivitet.

För att få den i den storlek jag ville ha, har jag sytt till några flera block. Efter 5½ år är den äntligen klar och jag kommer att använda den som duk på bordet i uterummet. Baksidan är verkligen en smålandsbaksida, tyger som dels har funnits hemma i många år och dels bara varit i mindre bitar. Kviltningen är en enkel raksömskviltning. Storleken är ca 120x170 cm. 

Har fotograferat kvilten både ute och inne men det var svårt att få färgerna att stämma, men här är i alla fall bilder på den.


Utomhus



Smålandsbaksidan

På bordet

Inomhus

Raksömskviltningen


Länkar till Bambi syr med sin Quiltglädje där ni kan få mer inspiration

Kram Catarina

6 kommentarer:

Anonym sa...

Beautiful work Catarina well done my friend xx

Annika sa...

Härlig. Kram Annika

Kerstin sa...

Så jättefin den blev! Härligt när man får lite "gammalt" klart.
Kram Kerstin

evaj sa...

Åh vilken inspiration på Visa och Berätta denna måndag!!Tack från Bambi

Birthe Marie sa...

Ååh den ble kjempefin, og blir flott å ha på bordet i uterommet. Bare passa på og ikke velte kaffekoppen på den fine duken. Jeg likte baksiden godt også, og tenker det er en fin måte å bruke de gamle stoffene på. :-)

Eliot syr sa...

Så fin den blev. Härligt att få något UFO klart. Jag kämpar med mina.