måndag 8 maj 2017

Scrapskasse + Liten golfväska

Hade behov av en kasse i "lagom storlek" och i veckan sydde jag en, som blev ca 50 x 35 x 18 cm, efter ett mönster som ligger på Rikstäckets hemsida för medlemmarna.

För några år sedan vann jag en "Scraps bag" på en "Give away" och där en del remsor hade blivit över! De flesta remsorna hade en stadkant, som jag utnyttjade och kassen är sydd i Quilt-as-you-go-tekniken, använde mig av Termolamvadd så den blev ganska stadig.

Invigdes i lördags när jag skulle till Öresundsquiltarna och jag fick med mig allt jag behövde utan att väskan blev överfull.

Här kommer lite bilder:









Då jag slitit ut min tidigare lilla golfväska sydde jag mig en ny, tycker den är praktisk för smågrejor som pegs, penna, markeringsknappar, greenlagare mm, istället för att ha dessa saker i fickan.







Länkar idag till Bambi syr med sin Quiltglädje
och till Quilting is more fun than housework

Kram Catarina

13 kommentarer:

Immi sa...

Vilka trevliga väskor och vilket häftigt golftyg:O) Smart att hänga väska så där! Kram Immi

Britt-Inger sa...

Vilken utmärkt ide att sy en kasse av remsorna i scrapbagen. Jag har också en sådan liggande, så det kanske blir en sådan. Din kasse blev jättefin

elis abet sa...

Mycket snygga och fin bägge två
Hälsn. Elisabet iJärfälla

Viveka sa...

Vilken fin kasse och den lilla väskan att ha fast i hällorna passar bra till mycket annat.

Gudrun sa...

Härliga väskor du sytt och så praktiska.
Kram Gudrun

Kerstin sa...

Underbara väskor du sytt! Den stora är så härlig i alla fina tyger och färger. Kram Kerstin

Unknown sa...

Snygga och användbara väskor!!!Kram Monica

Annika sa...

Snygga väskor. Smart att hänga i byxhållorna. Kram Annika

Gunilla sa...

Bra o praktiska väskor du sytt.
kram

Katarina sa...

Bra idé att använda de överblivna restremsorna till en praktisk kasse! Och så bra med en extra "utanpåficka"! Inte skönt med fyllda byxfickor:-)) kram Katarina

FlashinScissors sa...

I love your bags, especially the one for the golf balls!
You seem to be a very prolific bagmaker - we have something in common!
Nice to "meet" you!
Barbara x

Annette sa...

Det blev en läckerbit och stadkanrer är bra att ha.
Massa kramar

Lappeklipp sa...

Ursnygg väska du sytt och lilla golfväskan är så fräck med "tema-tyg" och allt, gillar!!!!!!