måndag 15 december 2014

Julkula

Jag blev inspirerad av Karin E:s julkulor, som ni kan se här, scrolla ner en liten bit,  och så här blev min. Den blev nästan i största laget och lite problem hade jag att få ihop de sista sömmarna. Julkulan består av 12 pentagoner som man syr ihop 6 och 6 och sen syr man ihop alla 12, som väl var fick jag lite assistans av Karin på senaste mötet med Öresundsquiltarna.



Länkar till Eva J/Bambisyr som har sin Visa o Berätta-måndag öppen t o m midnatt imorgon.


Kram Catarina

8 kommentarer:

evaj sa...

Härliga julkulor ni sytt och jag är så glad att ni vill INSPIRERA oss alla andra med dem
Din är jätte fin Catarina och tack för din länkning idag på Visa och Berätta måndag/Bambikram

Svarta Malin sa...

Du har haft julkul ser jag! :-)

Annette sa...

Vilken fin 'julkula' du har tillverkat.
Må så jätte gott och kramar

Kerstin sa...

Så superfin den blev! Kram

Gudrun sa...

Så vacker och förstår att det var en hel del arbete med den.
Kram Gudrun

LoNiPe sa...

Det är så häftigt vad vi kan skapa i tyg. Jag tyckte din julkula blev fin och kan passa i ett fönster istället för i granen om du tycker den är stor. Julgranen i förra inlägget var också helt underbar!

RandiT sa...

Den var veldig fin. Jeg liker godt papirsøm også .

Eliot syr sa...

Den blev jättefin, det är lite pilligt men värt besväret, tycker jag.