fredag 2 december 2011

"Växter i förändring"

.....kallar jag min färdiga kvilt för. Som jag skrev för ett tag sedan tog jag tag i detta UFO, kviltade klart det och på med bindingen. Skönt att den är klar och nu ska den hängas upp i vår hall. Det är alltid trevligt när man har en plats att hänga sin kvilt på istället för att den bara skulle blir liggandes, för så blir det ganska många gånger för oss kviltare. Här kommer några bilder:


Kvilten är ca 120 x 140 cm


Frihandskviltning av blommorna


Frihandskviltning i första bården


Smålandsbaksida


Etikett

Kram Catarina

13 kommentarer:

Gunilla sa...

Den blev ju jättelyckad. Vilken hejare Du blivit på frihandskviltning! Grattis!
kram

lisailysekil sa...

Härligt täcke i höstfärger, baksidan är också jättesnygg, för att inte tala om kviltningen!! Kram fr Lisa i Lysekil

InGa sa...

Fine höstfarger. Riktig lunt og trivelig.
Fin quilting.
Ha en fin helg.
Ingrid

Katarina sa...

Så fin den blev, härlig kviltning och dessutom en så snygg baksida! Kram Katarina

evaj sa...

Fantastisk!!Kram

Christina sa...

Jättefin kvilt, baksidan också! Kram

Britt-Inger sa...

Så fin den blev. Och baksidan är jättefin. Jag kan inte förstå varför man kallar det smålandsbaksida. Jag tycker att en baksida med flera olika tyger är finare än en i ett tyg.
Kram

Birgitta i Gävle sa...

Så fantastiskt fin den är - och baksidan är ju en "riktig" kvilt den också.
Grattis till en Ufo mindre.

Gunilla i Täby sa...

Grattis till ännu en fin kvilt. Den inspirerar mig att titta till min egen.Kram

Bibbi sa...

Det blir riktigt fint i er hall framöver ser jag! Färgerna är jättefina... jag giller höstens färger!
Ha en fin andra advent!!
Kram

Gunilla.B sa...

Jättehärlig, både fram- och baksida!
Kram
Gunilla i Norrtälje

Veronica sa...

Härlig kvilt i varma goa färger och fin-fin kviltning!! kram Veronica

Annika sa...

En härligt quilt - och quiltningen är jättefin. Förstår att det blir roligt att hänga upp den. Kram Annika