onsdag 16 november 2011

UFO på G

Igår plockade jag fram ett UFO som påbörjades på kurs hos Kristina på Quiltbiten våren 2008. Jag hade kommit så långt att kviilten var ihoplagd med vadd och baksida och även påbörjat en del av kviltningen men jag hade också tänkt att i vissa partier skulle jag frihandskvilta. Maskinen och sybordet flyttades ut i köket så jag även kunde använda köksbordet. Kviltningen flöt ganska bra, hade köpt en "Mega spool stand" på Husqvarnabutiken här i Helsingborg och om det var den eller en bättre nål vet jag inte men tråden gick bara utav vid några tillfällen. Så här såg det ut när jag höll på och även en bild på min frihandskviltning, inte så lätt att få "bubblorna" att bli jämna, men för mig är de ok.



Kram Catarina

10 kommentarer:

Kerstin sa...

Nej, inte är det lätt att frihandskvilta! Men jag kan då inte upptäcka några ojämna bubblor... Jättesnygg!!
Kerstin

Monica sa...

visst är det härligt när det funkar och inte mucklorna (eller vilka det är) ställer till det för en. Snygga färger!

Birgitta i Gävle sa...

Så fint det ser ut att bli.

Eva sa...

Det här blir bra, hoppas få se den på ÖQ längre fram.
Kram Eva

Katarina sa...

Ser ut att bli riktigt bra det där! Skönt att det flöt på så bra. Kram Katarina

Gunilla sa...

Det är ju jättefint! kram

evaj sa...

Skönt att allt fungerade tillslut och din fina quilt får börjas att användas!!Kra,

Veronica sa...

Härlig kviltning!! kram Veronica

Kerstin sa...

Underbar kvilt! Och underbar kviltning!!
Kram Kerstin

Bibbi sa...

Med mina ögon ser det alldeles utmärkt ut. Det är bra att ta tag i nåt UFO emellanåt... jag har också en del ligger!
Kram